احلى واسهل حاجة حلوة
احلى واسهل حاجة حلوة هنعملها بطعم لذيذ وتوفير
الخطوات
- 1
ده شكل المكونات اللي استخدمتها
- 2
في حلة او كسرولة نضع اللبن والنشا والسكر والفانيلياوكيس بودرة الكريم كراميل زي ما موضح في الصورة عبوة الكريم كراميل فيها كيس بودرة وكيس سكر مكرمل هنأخذ البودرة بس والسكر المكرمل هنزين بيه الاطباق ونقلب على البارد لحد ما المكونات تذوب في اللبن
- 3
ثم نضعها على النار مع التقليب المستمر لحد ما القوام يتقل ونطفى عليها
- 4
هنطحن البسكوت والسوداني بس مش هنخليه بودرة يعنى نكسره شوية ونقطع الموز
- 5
هانحضر كاسات او اطباق ونضع طبقة من الموز ثم الكريمة ثم البسكوت ومرة تانية كريمة وعلى الوجه موز وسودانى ونضع عليه من كيس السكر المكرمل اللي في عبوة الكريم كراميل وده الشكل النهائى
- 6
جربتها في كاس واطباق تقديم وماشاء الله عملت خمسة جربوها وان شاء الله تعجبكم واللى عايز يشوف الطريقة فيديو موجود في اللينك ده على اليوتيوب
لو اعجبكم ياريت تعملوا اشتراك في قناتى https://youtu.be/Z7JGMIHaxY8
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها










التعليقات