قراقيش بالعسل الاسود وصفة سهلة ومغذية

ايمى @emanmm98
قراقيش بالعسل الاسود وصفة سهلة ومغذية
الخطوات
- 1
نضع الدقيق وعليه الخميرة والبيكنج بودرة ورشة الملح والسمنة ونفركهم كويس ببعض حتى يتشرب الدقيق كل المادة الدهنية ثم نضع العسل الاسود ونعجن باضافة اللبن بالتدريج حتى نحصل على عجينة طرية ومتماسكة
- 2
نتركها تختمر وبعد ما تختمر نشكلها بنأخذ جزء من العجين ونفرده بين كيسين ونقطعه اصابع متساوية وبنكون مشغلين الفرن يسخن لحد ما نخلص كل الكمية وبعدين نضع اول صينية عملناها في الفرن على درجة حرارة متوسطة لحد ما يحمر من الاسفل ونطفى النار ونخرجه ونسيبه يبرد وده شكله وهو خارج من الفرن
- 3
بعد ما يبرد يتقدم وهو طعمه لذيذ جداً ومغذى وخصوصا لو استعملنا السمن البلدي بيفرق جداً في الطعم
- 4
لمشاهدة الوصفة فيديو من هنا https://youtu.be/YTQN9M9hpUo
- 5
اتمنى ان يعجبكم الفيديو ولاتنسوا الاشتراك في القناة بالضغط على زر الاشتراك الاحمر اسفل الفيديو
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/11085700







التعليقات (2)