كنتاكي 👌 الاصلي 🍗🍗🍗🍟
#من_القلب #فريق_الاحلام🍗طعم كنتاكي بالظبط وتحدى
الخطوات
- 1
نقلب الماء والتوابل والملح والمرقه يذوبوجيدا
- 2
نقوم بعمل فتحات في الدبابيس
- 3
ننزل بالخليط فوق الدبابيس وتغطي في التلاجه 10 ساعات ولو مستعجله 5 ساعات
- 4
نقلب الدقيق والنشا والبيكنج بودرة وننزل بالدبابيس في خليط الدقيق
- 5
نغطي الكميه كلها
- 6
ننزل بكل دبوس في حله ماء ساقعه سريعا
- 7
ننزل بيهم تاني في خليط الدقيق
- 8
توضع الدبابيس في مصفي
- 9
تحمر في زيت غزير ساخن
- 10
من15ل20دقيقه
- 11
توضع في مصفي
- 12
وبالف هنا😍
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/11571273
















التعليقات (6)