عيش في الطاسه

قناه يوتيوبي.. يلا نبتدي مع بعض @bon_ony
عيش في الطاسه
الخطوات
- 1
هاخلط المكونات الجافه مع الدقيق وهاضيف الزيت واقلبهم مع بعض
- 2
هاضيف الماء بالتدريج لحد ما العجينه تلم معايا هاسيبها ترتاح ساعة بعد العجن
- 3
وبعدين هاعملها كور صغيرة او كبيره حسب حجم العيش اللي انتي عيزاه
- 4
وتسيبيها ترتاح عشر دقائق بعد التكوير
- 5
وبعدين تفرديها وتسيبها غشر دقائق تانين ترتاح
- 6
وبعدين هاتجيبي طاسه على النار وتسخنيها والنار ماتكونش عاليه ولا خفيفه تكون متوسطه
- 7
انزل بالعجينه بعد ما رتاحت في الطاسه واول ما الاقيها بداءت تنفخ من فوق اقلبها على الوجه التاني وهاقلبها حوالي اربع مرات لحد ما اتاكد انها استوت وبس كدا بالف هنا والطريقه هتلاقوها في الرابط في اول كومنت
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/11978704



التعليقات