كيكه السينابون

قناه يوتيوبي.. يلا نبتدي مع بعض @bon_ony
كيكه السينابون
الخطوات
- 1
الخطوه الاولى هانعمل الكيكه هاحط في الخلاط البيض والسكر والفانيليا والخل والزيت واللبن وهاضرلهم كويس خالص حوال ٣ او ٥ دقائق
- 2
الخطوه التانيه هانخل الدقيق واضيف عليه البيكنج بودرة وذره الملح وهاضيف عليه الخليط اللي في الخلاط واقلبه في اتجاه واحد لحد ما اتاكد انه اتقلب كويس
- 3
هاجيب صينيه مدهونه زيت انا استخدمت الصينيه المفتوحه من النص هادهنا زين واضيف فيها نص الخليط وبعدين هاضيف خليط السينابون (السكر والقرفه والكاكاو) ملحوظه هاكون مقلبهاهم مع بعض الاول
- 4
بعد ما ضفت نص خليط الكيكه ورشيت عليه خلطه السينابون هاضيف نص مقدار الكيكه التاني عليه وادخله فرن سخن درجه حراره ١٨٠ حوالي ٢٥ ل ٣٠ دقيقه
- 5
بعد ما اخرجه هاسيبه يبرد وبعدين اقلب الكيكه من الصينيه واضيف عليها الصوص وبالف هنا الطريقه بالتفصيل في اول كومنت
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/11978808



التعليقات (5)