كنافه باللبن المكثف

قناه يوتيوبي.. يلا نبتدي مع بعض @bon_ony
كنافه باللبن المكثف
الخطوات
- 1
اول خطه هاحط الكنلفه تجمد علشان تتفتت معايا بسرعه
- 2
بعت ما افتت الكنافه هاحط عليها الزبده واحطهم في حله واقعد اقلب فيهم باستمرا لحد ما الكنافه تتحمر وتفضلي جمبيها علشان الكنافه ممكن تتحرق بسرعه
- 3
اول ما تحمر هافضيها من الحله علشان من السخونيه هاتتحمر زيتده ولونها هايبقي غامق مش حلو
- 4
بعد ما افضيها في طبق هاسيبها تبرد شويه لحد ما اقدر امسكها بايدي واحط عليها اللبن المكثف واقلبهم كويس وبعدين هاشكلها
- 5
انا شكلها في قالب التلج شكلتها وبعدين قلبت القالب خبطه خبطتتين علي الرخامه علشان الكنافه تنزل وحطبتها في طبق وحطيتها ف التلاجه بتتاكل وهيا بارده او ساقعه ذي ما تحبي
- 6
وبالف هنا. اي استفسار حطهولي ف الكومنتات
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/12237166



التعليقات