كنافه بالمهلبيه
الخطوات
- 1
نضع الكنافه بالفريزر وبعد كده نطلعها ونطحنها بالكبه وبالشكل ده
- 2
نضع عليها كوب زبده ونقلبها كويس
- 3
نجيب الصينيه وندهنا بالزبده ونضع عليها راق كنافه
- 4
وبعدين نعمل المهلبيه على النار نضع اللبن وعليه السكر والنشا لحد ميدينا قواام المطلوب وبعد كده ننزل على الكنافه كده
- 5
وبعد كده ننزل بالراق الثاني كده
- 6
وبعد كده ندخلها الفرن لمده ربع ساعة وبعدين نشغل الشوايه لمده خمس دقائق
- 7
ونجيب الطبق سرفيس ونقلبها
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/12411121











التعليقات