احلى رموش ست دي ولا ايه 😋😋😋😋

adham .adam. ahmed @cook_9518684
احلى رموش ست دي ولا ايه 😋😋😋😋
الخطوات
- 1
زبدة تكون بحراره المطبخ وكل المقادير
- 2
نضع كل المقادير ما عدا الدقيق والبيكنج بودر على بعض ونعجنهم كويس وبعدين نضيف الدقيق والبودر ونعجنهم كويس
- 3
وبعدين نعمل الاشكال زي شكل صباع كفاه ونضغط عليها في النص بالطول او على شكل كوره متبططه
- 4
وبعدين ندهن الوجه بتاع الكميه كلها ب صفار البيضه وعليها رشه فانيلا
- 5
وبعد ما نخلص الكميه كلها نجيب شوكه ونحفر بيها بالطول على خفيف خالص يدوبك تعمل علامه بسيطه
- 6
وندخلها الفرن على درجه حراره وسط تتحمر من تحت وبعدين نولع الشوايه علشان تتحمر من فوق
- 7
الشربات متسبيهوش يغلي كتير يكون بارد ونصبه عليها اول مل تطلع على طول ونسيبها تشربه براحتها لغايه ما تستكفي والباقي هيفضل في الصينيه متقلقيش خالص احسن تبقي تقيله بالعكس بتبقي مرمله خالص يفضل نص ساعة لغايه ما يبرد
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/sa/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/12542536



التعليقات