السميت التركي

قناه يوتيوبي.. يلا نبتدي مع بعض @bon_ony
السميت التركي
الخطوات
- 1
هاضيف المكونات الجافه على الدقيق واقلبهم كويس
- 2
وبعدين هاضيف الزبادي واقلبه معاهم وبعدين اضيف اللبن واعجن وبعدين الزيت واعجنهم كةيس واسيبهم يرتاحو ساعة
- 3
بعد الساعه هافضي الهوا من العجينه واقطع العجينه كور صغيرة واسيبها نص ساعة ترتاح
- 4
بعدين هافردها على شكل مربع والفها واقفلها في بعض
- 5
وبعدين هانزلها في دبس التمر اللي متخفف بالماء وبعدين احطها في السمسم وبعديناحطها في الصينيه واسيبها ربع ساعة ترتاح
- 6
واحطها في فرن سخن درجه حراره ٢٠٠ تأخذ لون من تحت وبعدين اشغل عليها الشوايه
- 7
الطريقه بالتفصيل هتلاقوها في اول كومنت
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/12851143



التعليقات