التومية بدون بيض وعن تجارب كتيرة جدا 😍
الخطوات
- 1
نحط النشا على المية ونقلبه وبعدين نحطهم في كاسرولة وتسخين على الهادي ومعاهم التوم المفروم (وده هيخفف من حدة التوم)
- 2
نرفعها من على النار لما النشا تتماسك وقوامها يبقى زي الجيلي ونسيبها تبرد تماما
- 3
يتم وضع الخليط في الخلاط و عليهم الخل والليمون والزبادي ونبدأ بالخلط الجيد
- 4
من فتحة الخلاط نبدأ ننزل الزيت ع الخليط زي الخيط لحد ما يبدأ القوام يتماسك ويكون تقيل
- 5
لتماسك اكتر ممكن نسيبها في التلاجة نص ساعة
- 6
ممكن نخلط عليها كاتشب او صوص هالبينيو حار هتبقى طعمها حلو ولونها احلى وبألف هنا 👨🍳😋
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/13692124





التعليقات