كيك الفادج ☺
الخطوات
- 1
نضرب البيض والفانيليا والسكر بالمضرب الكهربائي كويس جدااا لحد ما القوام يتضاعف ويكون ابيض
- 2
اضيف الدقيق والبيكنج بودر والكاكاو على بعض منخولين كويس جدااا على السائل بالتدريج 👍
- 3
الخليط هيتقل جدااا متقلقيش خااالص انتى ماشية صح 👍
- 4
ضيفى الماء الساخن والزيت واضربي بسرعة بالمضرب الكهربائي كويس جدااا عشان البيض مش يكون تكتلات 👌
- 5
اصب الخليط في صينية مقاس ٢٤عشان الكيك يكون عالى وعلى الفرن بدرجه حرارة ١٩٠بتقعد حوالى ساعة الا ربع
- 6
تطلع وتبرد خالص واقسمها طبقتين
- 7
اصب نص مقدار الجناش ف النص والباقي على الوش للتزيين 💓
- 8
الجناش 😋 الكريم شانتية عليه اللبن يغلو في الميكرويف او على البوتجاز
- 9
واضيفهم على الشوكولاته الخام تسيح واضيف عليهم مكعبين زبدة
- 10
وعلى الثلاجه يتقل 👍ويبقا عندي احلى جناش شوكولاته ☺😋💓
- 11
وتسلم إيديك يا دودو ❤❤
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/13784331




التعليقات (3)