الخطوات
- 1
بعد العجينة تخمر نبدأ نشكلها كور صغيره قد الليمونه و نرصها علي صينيه مرشوشه دقيق بعد متخلص تكوير نبدا من اول واحده كورناها نفردها دائره بالنشابة نفضل نفرد فيها زي الفطير تبقى رفيعه جدا و بعدين نحط الحشو اللحمة و نلفها زي السينابون و بعدين نلفها على بعضها بشكل حلزوني و نسيبها تخمر ربع ساعه
- 2
ممكن نشكل شكل تاني نعملها قوارب او مربعات او مثلثات
- 3
نخبزها على درجة حراره ٢٢٠ مع تشغيل الشواية الرف الوسطاني لمده ١٠ دقايق او لحد متستوي مع المتابعة (مش تحطيها و تسيبيها و تمشي 😂)
- 4
نسيت لازم ندهن الوش بصفار بيضه و شوية لبن و رشة فلفل اسود
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/13821099






التعليقات