الخطوات
- 1
نضع الزبادى واللبن والماء والزيت ومعلقة السكر ويقلب جيدا الخليط ثم يضاف الدقيق والبيكنج بودر والملح ونضيف الدقيق بالتدريج حتى نحصل على عجينة لينة وتترك لترتاح قليلا ثم تقطع اقراص وتوضع فى صينية مدهونة ونحضر كوب وطبق به قليل من الزيت ونضع قاع الكوب فى الزيت
- 2
ثم نضغط بيه على كل كرة عجين حتى نحصل على الشكل اللى موضح فى الصور ثم نضع اى حشو حسب الامكانيات انا وضعت جبنة وفلفل وطماطم ودهنت الوجة بصفار البيض وعليه قليل من اللبن ودخلته فرن ساخن على درجة حرارة متوسطة حتى اخد الوجه لون ذهبى جميل
- 3
لمشاهدة الطريقة بالتفصيل https://www.youtube.com/watch?v=IKFVBlyHqbw
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/14143280









التعليقات (5)