مولتن كيك

#طبختها_بحب
وطبعا لان احب وقت ليا لما ولادي يناموا اطلع الشيكولاته اللي مخبياها قولت اكافأني علي معاناه اليوم الطويل😍✋
طبعا بعملهم كيك بس منغير نوتيلا لان عندهم حساسيه مكسرات
انا عملتها منغير سكر لاني مش بحب السكر كتير والنوتيلا عندي كفايه سكرها
مولتن كيك
#طبختها_بحب
وطبعا لان احب وقت ليا لما ولادي يناموا اطلع الشيكولاته اللي مخبياها قولت اكافأني علي معاناه اليوم الطويل😍✋
طبعا بعملهم كيك بس منغير نوتيلا لان عندهم حساسيه مكسرات
انا عملتها منغير سكر لاني مش بحب السكر كتير والنوتيلا عندي كفايه سكرها
الخطوات
- 1
ضربت البيضه مع الفانيليا ونزلت بالدقيق وعليه الكاكاو وضيفت اللبن والنوتيلا وضربت كويس ونزلت الزيت وضربتهم جامد
- 2
جبت طاجنين صغيرين ودهنتهم زيت خفيف اوي
- 3
صبيت شويه من الكيك في كل طاجن وبعدين حطيت معليقه نوتيلا كبيرة تاني في نص العجين وبعدين كملت باقي العجين منغير ما اقلب النوتيلا
- 4
المعلقه اللي في النص ساحت بس عملت الفراغ اللي في النص بالشكل اللي في الصورة
- 5
دخلتها فرن علي درجه حراره ٢٠٠ لمده ٢٠ دقيقه وقلبتها وحطيت في النص معلقه صغيرة نوتيلا وبالف هنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها




التعليقات (3)