الخطوات
- 1
هنغسل الفليه وننقعه من 5الي10دقايق في الماء والدقيق والخل
- 2
هنقطعه قطع بالعرض حسب المقاس الي انتي عايزه
- 3
هنجيب التوابل...كمون..فلفل اسود..ملح..توابل سمك..توم..لمون ونحطهم ف كبه ونضربهم جامد جدا
- 4
هننزل البخليط علي سمك ونقلبهم كويس ونحطهم ف تلاج ساعه يشرب تتبيله
- 5
في طبق تاني هنصفي المايه الي في تتبيله وحط عليه دقيق نعمل بشمل خفيف بمايه تتبيله ودقيق وطبق تالت نحط فيه شويه دقيق.....معلومه البشمل يعني مايه ودقيق باردين عشان نعمل طبقه دهبي
- 6
في طاسه وعلي نار وسط نحط سمك يتقلي واول ما لونه يكون دهبي فاتح نطلعه من زيت علي ناديل او ورق ابيض عشان بيشرب زيت
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/15169668












التعليقات (2)