الخطوات
- 1
في المضرب الكهربائي هنضرب البيض والسكر والفانيليا مع بعض لمدة عشر دق ونضيف الزيت ونضرب لمدة دقيقة
- 2
ثم رشة الملح والكاكاو والبيكنج باودر ونضرب لمدة خمس دقائق
- 3
ثم نضيف اللبن والدقيق ونضرب لحد ما قوامه يكون اخف من خليط الكيكة بشوية صغيرة
- 4
بعد ما الخليط يجهز هنجيب طاسة ندهنها بالسمنة وناخد من الخليط بالكبش حبة صغيرة عشان يتعمل صغير على نار متوسطة يحمر من تحت ونقلبه لحد ما نخلص الكمية
- 5
ثم هنضرب كريم الشانتيه مع اللبن المتلج لحد ما يتقل وثم نأخذ قطعة البان كيك ونحط عليها الكريم ونحط فوقيها قطعة بان كيك تانية ونضغط عليها عشان الكريمة تتوزع كويس
- 6
هنسيح النوتيلا وثم نغمس ربع البان كيك فيها ويقدم
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/15712353















التعليقات (2)