مهلبية الموز🍌باللبن🥛والبسكويت🍪للاطفال👶والكبار🧕

طبعا رمضان قرب 🌙🌙وكل سنة وانتوا طيبين😍😍. اللهم بلغنا رمضان لا فاقدين ولا مفقودين يارب العالمين..🤲 وكلنا بنحب ناكل حاجة ترطب على قلبنا بعد الصيام عشان بنبقى دايخين وهلكانيين 😫😩وكمان عشان لضيوفنا🧕🤰👨👩👧👧 ولاطفالنا الحلوين.. 👶👶 عشان كده النهاردة بقى عملتلكوا مهلبية الموز 🍌باللبن 🥛والبسكويت🍪 والسوداني للاطفال👶 والكبار..🧕 وكمان مش مكلفة ومُغذية في نفس الوقت.😋😋 والوانها مبهجة عشان أطفالنا الصغننين💖💖
#تحدي_الشيف_الذهبي
#الشيف_الذهبي
#مهلبية_الموز_باللبن_والبسكويت
#كوكينا_cookina
#eman_magdy
مهلبية الموز🍌باللبن🥛والبسكويت🍪للاطفال👶والكبار🧕
طبعا رمضان قرب 🌙🌙وكل سنة وانتوا طيبين😍😍. اللهم بلغنا رمضان لا فاقدين ولا مفقودين يارب العالمين..🤲 وكلنا بنحب ناكل حاجة ترطب على قلبنا بعد الصيام عشان بنبقى دايخين وهلكانيين 😫😩وكمان عشان لضيوفنا🧕🤰👨👩👧👧 ولاطفالنا الحلوين.. 👶👶 عشان كده النهاردة بقى عملتلكوا مهلبية الموز 🍌باللبن 🥛والبسكويت🍪 والسوداني للاطفال👶 والكبار..🧕 وكمان مش مكلفة ومُغذية في نفس الوقت.😋😋 والوانها مبهجة عشان أطفالنا الصغننين💖💖
#تحدي_الشيف_الذهبي
#الشيف_الذهبي
#مهلبية_الموز_باللبن_والبسكويت
#كوكينا_cookina
#eman_magdy
الخطوات
- 1
اول حاجة هنجيب كسرولة وهنحط لبن بارد زي قلبكوا الأبيض الجميل ده.. 💟انا استخدمت بخيره..اللي عايز يستخدم لبن بشره مافيش مشكلة 😁😂 او لبن عادي براحته وهنحط كمان النشا
- 2
والسكر يامسكرين ياحلوين..🍚 كفاية كده احسن النمل🐜 يتلم علينا من حلاوتكوا..😁🤩 وهنقلب لحد لما يدوبوا🌀 شوية في حبنا وغرامنا😅
- 3
وبعد كده هنضيف الموزة🍌 المهروسة اللي طلعنا عينها بالشوكة وفعصناها..👿 ونقلب كويس🔄
- 4
وبعد كده هنحطها عالنار🔥 وهنفضل نقلب نقلب🔄 لحد لما يدوخ 😓ويسخن شوية.. انا بقى حبيت أضيف لون اصفر شوية بشوية لحد لما وصلت للون اللي انا عايزاه عشان يعجب الاطفال👶 ويبقى لونه مبهج كده وجميل زيكوا💖💖
- 5
فضلت اقلب باستمرار 🔄عشان مايكلكعش لحد لما بقي بيغلي🌡️ واتأكدت ان النشا استوى وتقل معايا بالشكل ده وهنسيبه يهدي شوية ونريح اعصابه بعد اللي عملناه فيه 😁😁😂
- 6
بعد كده حطيت في بولة اول طبقة من البسكويت🍪 وبعد كده معلقتين مثلا من المهلبية♋
- 7
ورجتها بالطبق لحد لما راسها داخت😅 ووزعتها في البولة
- 8
وبعد حطيت طبقة من السوداني🥜 وطبقة تاني من المهلبية وفضلت أكرر الخطوات لحد اما خلصت المهلبية👌👌
- 9
وبعد كده زينته بالشيكوبون🍡 والنجوم الملونة🌟🌠
- 10
ودي شكلها من جوة طعم الموز🍌 مع السوداني🥜 والبسكويت🍪 خطييير😋
- 11
وبالهنا والشفا على قلبكوا الجميل ويارب اكون كنت خفيفة على قلبكوا 💖🌹
- 12
ودي قناتي المتواضعة عاليوتيوب بتمنى تنوروني وهتلاقوني واقفة على باب القناة بفتحلكوا بنفسي يالا انجزوا بقى عشان رجلي وجعتني من الوقفة 🤣😂
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها






















التعليقات (4)