اندومي باللانشون والطماطم والفلفل

Menna Menna @cook_38332932
اندومي باللانشون والطماطم والفلفل
الخطوات
- 1
في حلة نفرغ محتويات باكيت الاندومي
- 2
في الكاتيل نغلي حوالى لتر مياه
- 3
بعد ما المياه تغلي نحطها على المكرونة الاندومي في الحلة ونشغل النار عليها
- 4
نقطع شرائح اللانشون قطع صغيرة
- 5
نحط اللانشون مع الاندومي ونسيبهم يستوي خمس دقائق
- 6
نقطع الطماطم قطع صغيرة
- 7
نقطع الفلفل قطع صغيرة
- 8
نضع شرائح الطماطم والفلفل الصغيرة مع الاندومي واللانشون
- 9
نضع ملعقة زيت زيتون في الحلة
- 10
نضع توابل الاندومي في الحلة
- 11
نضيف ليهم ملعقة كركم ملعقة كاري ملعقة بابريكا ملعقة توابل فراخ ونسيبهم يغلوا خمس دقائق
- 12
نغلق النار ونصب في بولة زي ما أنا عملت بالظبط
- 13
و بالف هنا يارب وصفتي تعجبكم ،♥️♥️💪💪
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/17127622




التعليقات