كيكه هشه وخفيفه وبمكونات موجوده في كل بيت
الخطوات
- 1
نضع في الخلاط ال٣ بيضات عليهم ٣ اكياس فانيليا وكوب او كوب وربع سكر ونضربهم في الخلاط لمده ٥ دقائق
- 2
بعدكده نضيف نصف كوب سمن على زيت على المكونات اللي ضربناها ونضرب ثاني وبعدكده نضيف كوب لبن ونضرب ونحط رشة خل بسيطه
- 3
نضع الدقيق عليه بايكينغ باودر ونقلب في طبق
- 4
بعدكده نضع المكونات السايله على الدقيق ونقلب وبعدكده ندهن الصينية ونصب الخليط ويدخل الفرن لمده ٤٥ دقيقه وبالهنا والشفا وممكن تزينوها بصوص فراوله او شوكولاته او كراميل حسب رغبتكم هتطلع معاكم كيكه هشه وجميله
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/17133586









التعليقات