الخطوات
- 1
الاول تكون الكنافه مجمده لكى يسهل تكسيرها نكسر الكميه كلها ونجهز الشربات نضيف الماء والسكر ع النار نطفئ عند الغليان
- 2
ف حله واسعه نضع مكعب من الزبده وقليل من الزيت والكنافه ونقلب باستمرار، اهم حاجه التقليب المستمر لكى لا تحترق ، حتى يصبح لونها ذهبي نضعها في مصفى ونحضر الكريمه
- 3
ف الخلاط نضع نص لتر الدريم ويب مع ظرفين المريم شانتيه ولمده دقيقين حتى نحصل علي قوام كريمى متماسك
- 4
في بوله التقديم نضع طبقه كنافه بعدها نسقيها شربات بعدها الكريمه وعليهم مكعبات المانجا ونكرر الطبقات نفسها
- 5
نتركها ف التلاجه مده لا تقل عن ساعتين
- 6
بالهنا والشفا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/sa/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/1919041





التعليقات