مربى تين
فطار وعشا وحلو 😂❤️
الخطوات
- 1
نغسل التين ونقطعه حسب الرغبة نصين او اربعه او اكتر
- 2
نحط عليه السكر ونغطيه وندخله الثلاجه ليله التين ينزل مايته والسكر يمسك فيه
- 3
نحطهم على نار هادئة لحد ما يبدا يغلي كل كام دقيقه نقلبهم ولما تستوي نحط عصير الليمون ونسيبهم يتقلو لحد ما تغير لونها وتغمق شويه وتستوي كويس ولو حابينها ناعمه نضربها بالهاند بلندر
- 4
نسيبها تبرد ونعبيها فبرطمانات وبالف هنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/24144538






التعليقات