الخطوات
- 1
اول حاجه بنضرب السكر مع الزيت في الخلاط كويس جداً لحد ماالسكر يذوب
- 2
بعد كده نحط عليهم 3 بيضان وفانيليا وخل ونضرب
- 3
بعدكده نحط الحليب الدافى ونضرب وبعد كده نحط الخليط ده في طبق غويط ونحط عليه الدقيق والنشا والبيكنج بودر ورشه الملح ونقلبه
- 4
بعد كده ندهن الصينية من الارضيه والجوانب ونصب الخليط في الصينية ونحط الصينية في صينية اكبر فيها ميه مغلية لضمان تسويه الكيكه من الوسط تسويه سليمه ونحطه في فرن ساحن مسبقا على درجه 200 لمده 45 دقيقه وبالهنا والشفا😍
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/kw/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/24966818






التعليقات