لحمه بالخضار فى الكيس الحرارى
للدايت :(
الخطوات
- 1
اول حاجه انا عملت الطبق ده يكفى فردين جبت 2 بطاطس متوسطه وقطعتها بس ياريت قطع متوسطه ولاكبيره تبقى صعبه النضج ولا صغيره تتهرى
- 2
وقطعت كمان بصله متوسطه شرائح وفلفل اخضر وواحده طماطم ومسكت 5 قطع لحمه كبيره قطعتهم لقطع اصغر حبه يعنى كل قطعه تقسمها اتنين
- 3
وتنزل عليهم بكل التوابل وتحطيهم جوه الكيس الحرارى وتربطيه بالرباط الخاص بالكيس بس فضى الكيس من الهوا وتحطى الكيس ده فى صنيه فاضيه وتكونى مسخنه الفرن وتحطى الصنيه لمده ساعه
- 4
وتطلعى بقى الصنيهووتحطى الكيس فى طبق التقديم وتقطعيه بالسكينه وبالف هنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/3696428




التعليقات