بيتزا الفورماچ

Roaa Marzouk @cook_9854800
من غير ما نلف وندور ،، قصة الوصفة إنها لا تصلح لأصحاب الدايت والقلوب الضعيفة والإرادة المسلوبة بس على مين أقسم بالله لهاكلها برضو 🙅
والفورماچ هي كلمة فرنسية وتعني جبنة أو تشيز بالإنكليزية 🌚
بيتزا الفورماچ
من غير ما نلف وندور ،، قصة الوصفة إنها لا تصلح لأصحاب الدايت والقلوب الضعيفة والإرادة المسلوبة بس على مين أقسم بالله لهاكلها برضو 🙅
والفورماچ هي كلمة فرنسية وتعني جبنة أو تشيز بالإنكليزية 🌚
الخطوات
- 1
نحط الخميرة على الدقيق والمية والزيت و البيض ونخلطهم. وبعدها الملح و السكر والتوابل ونضيف الخل للعجينة وهكذا.
- 2
نسيبها تختمر شوية.
- 3
نبدأ نحط الجبن والزيتون وماننساش نشوح البصل والفلفل على النار. و نضيف اللحمة و اللانشون و الصلصة.
- 4
ونسيبها تختمر تاني كمان نص ساعة.
- 5
نحطها في فرن ١٨٠°, لنص ساعة.
- 6
وبالهنا والشفا. 🤷🏻
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/5448973






التعليقات