كبدة إسكندراني على طريقتي 🤓

Roaa Marzouk @cook_9854800
كبدة زي سندوتشات برة عشان ما ياكلوش برة ، إسكندراني يعني بس على طريقتي ماتيجوا نشوف !🤓
جربوها وهتدوني عليها براءة اختراع 🙋🏻
كبدة إسكندراني على طريقتي 🤓
كبدة زي سندوتشات برة عشان ما ياكلوش برة ، إسكندراني يعني بس على طريقتي ماتيجوا نشوف !🤓
جربوها وهتدوني عليها براءة اختراع 🙋🏻
الخطوات
- 1
نضرب الكبدة في الكبة أو الخلاط أي حاجة لحد ما تبقى قطع صغيرة خالص
- 2
نشوح بصلة من الاتنين على النار لحد ما تكرمل ننزل بالكبدة لحد ما تتلون شوية
- 3
نحط الفلفل والطماطم والبهارات والتحابيش (البهارات) ونحط البصلة التانية دقايق ونطفي عليها عشان متشدش (تظل متماسكة)
- 4
نحط بقدونس كتير في الطبق ونحط الكبدة وعليها الليمون مقطع ومايونيز حسب الرغبة وبس 🤷🏻
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/5475103



التعليقات