طبقات اللوتس

adham .adam. ahmed @cook_9518684
حبيت اعمل حاجه جديده من زبده اللوتس ومش تشيز كيك حاجه جديده
طبقات اللوتس
حبيت اعمل حاجه جديده من زبده اللوتس ومش تشيز كيك حاجه جديده
الخطوات
- 1
نفتفت الكيك ونقلب معاه نص علبه القشطه ونرصها في الصينيه بس مش كل الكميه
- 2
وفِي طبق خارجي نحط حبه لبن ونحط فيها البسكويت ونخرجه بسرعه علشان ميبقاش طري قوي ونرصه فرق طبقه الكيك بسرعه على كل الصنيه
- 3
وفِي طبق خارجي نحط الكريم شانتي ونضربه ضرباً مبرحاً 😄 وبعد ما يتعمل نحط عليه باقي علبه القشطه وزبده اللوتس وعلبه الدانيت ونضربهم كمان لغايه ما يتخلطوا كويس
- 4
وبعدين نحطها فوق الطبقات الاولى اللي في الصينيه ونحط كمان طبقه بسكويت ونحط عليها حبه من خليط الكريم الشانتي
- 5
وبعدين نحط طبقه من الكيك اللي من الطبقة الاولى وفِي الاخر نحط اخر كميه من الكريم شانتي
- 6
وبعدين نزينها ب بسكويت متكسر او كراميل وبالهنا والشفا 😋😋😋😋😋
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/sa/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/5945094




التعليقات