الخطوات
- 1
العجينه نطع الدقيق في بوله ونحط الملح والسكر والمايه شويه شويه ونعجنها لحد ما تلم في ايدك زي البيتزا وندهنها بالزيت ونسبها ترتاح نص ساعة وبعدين نقسمها كور ونسبها ترتاح ربع ساعة ونضع على الرخامه المطبخ او طربيزه زيت وعلى العجينه زيت ونفردها بالنشابه وبعدين براحه خالص نشدها بأيدينا تكون رقيقه خالص ونحط زيت فوقيها
- 2
الحشو نجيب حله نحط فيها زيت ونزل البصل والطماطم والملح والفلفل والبهارات ولما تسبك نقطع السجق ونزله في الحله يستوي ونحطه فوق العجينه ونرش على جبنة موتزاريلا ونقفلها الاربع جوانب وندهن الصينيه ونحطها ونجيب البيضين نضربهم بشويه فلفل اسود ونحط عليها الطماطم والفلفل الحامي والزبتون ونحطهم على وجه العجيبه ونرش شوية جبنة رومي وشويه جبنة موتزاريلا وندخلها الفرن درجه حراره عاليه ولما تستوي نشغل الشوايه تحمر وجهها ونطلعها نقطعهاوبالهنا والشفا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها







التعليقات (2)