الخطوات
- 1
نبشر بصله كبيره ونرش عليها شويه ملح ونسيبها شويه وباعدين نعصرها كويس وناخد ميتها ونتبلها بالملح والفلفل والمسترده والقرفه والزنجبيل ونحط فيها البانيه ونسيبها تتبل لا يقل عن ساعتين في الثلاجه
- 2
نطلعها من الثلاجه بعد مانسيبها تتبل ونحط عليها بيضه وشويه لبن ورشه فلفل اسود في نفس الطبق ونقلب كويس
- 3
باعدين نطلع واحده واحده ونضغط عليها في طبق البقسمااط جامد لغايه م تثبت عليها طبقه البقسماط نحطهم في طبق بس متفردين مش فوق بعض وندخلهم الفريزر لمده نص ساعة ونطلعهم على زيت سخن للقلي اول خمس دقائق وباعدين نهدي النهار خالص على تستوي وبألف هنا😉
- 4
ده بقى عملت ثلاثة كدا بطربقه صحيه شويه دهنتهم بمعلقه زيت وحطيتهم على ورقه زبده ودخلتهم الفرن
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/7617097









التعليقات (9)