يا كحك العيد 🍪😂

Mahmoud Mohamed @cook_13675361
كحك الجبنة النستو 😱ايوه جبنة نستو يا ساده 😍😂بيدوووب في البوق وفي منتهي الجماال وسريع جداا بدون خميره
يا كحك العيد 🍪😂
كحك الجبنة النستو 😱ايوه جبنة نستو يا ساده 😍😂بيدوووب في البوق وفي منتهي الجماال وسريع جداا بدون خميره
الخطوات
- 1
هنضرب الزبده كويس جداً مع الجبنة لغايه مايبقو كريمي جداا
- 2
نخلط المكونات الجافه كلها مع بعض ونبدء ب كوبين كبار دقيق نخلطها مع المكونات الجافه وننزلهم على خليط الزبده ونلم بايدنا وننزل دقيق لغايه ما العجان ينضف احنا وبنلم الدقيق بدون اي سوائل وباعدين ندخله الثلاجه لمده نص ساعة وباعدين نطلع ونجرب واحده ندخلها الفرن لو طلعت ومفرشتش وكبرت سنه بسيطه يبقى كدا تمام لكن لو فرشت نزود على باقي العجينه شويه دقيق ونكمل باقي الكميه وندخل الفرن اول م ياخذ لون ذهبي نطلعه ومنطلعهوش من الصاج قبل مايبرد تماماً 😍
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/sa/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/8994646



التعليقات (2)