الزبادي مش بيظبط معاكي تعالي شوفي الطريقه دي هيظبط معاكي من اول

Shaimaa M Ahmed (دودي ونودي) @cook_17084354
الزبادي مش بس لرمضان
الزبادي مش بيظبط معاكي تعالي شوفي الطريقه دي هيظبط معاكي من اول
الزبادي مش بس لرمضان
الخطوات
- 1
الطريقه بالتفصيل هنا https://youtu.be/tQfJw9Pck_U اهم حاجه اللبن يكون دافي نقدر نستحمله على ايدينا وليس ساخن
- 2
نقلب علبه زبادي حتى تختفي التكتلات ونضيفه الى اللبن ويقلب جيدااااااا وتصب في كوبايات اوي طواجن الزبادي الصغيره
- 3
نضع الكوبايات في صينيه ونضع فيها الماء الساخن ويغطي ويدخل في مكان مثل فرن البوتاجاز لو الجو شتا نشغل الفرن 10دقايق ونقفله اما لو الجو حر مافيش داعي لتسخين الفرن
- 4
مده الحضانه من 4الي 6 ساعات ثم يوضع في الثلاجه وبالف هنا وشفا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/9034931



التعليقات