كيكه بصوص الشوكولاته والبندق
الخطوات
- 1
نضرب في الخلاط اللبن والكاكاو والسكر ورشه فانيليا والنسكافيه والنسكويك ونضرب ثم نضيف الزيت بالتدريج ونضيف البندق
- 2
نترك كوب من الصوص ونضيف عالباقي البيض والفانيليا ونكمل ضرب
- 3
في بوله نضيف الدقيق والبيكنج باودر وعليهم خليط الكيك ونقلبهم بالمضرب اليدوي وتصب في صينيه مدهونه
- 4
تدخل الفرن على 180 من نص لتلت ساعة
- 5
بعد ما تستوي وتبرد نسقيها بنسكويك وسكر ونضيف جزء من الصوص وندخلها الثلاجه
- 6
بعد ما تتشرب نضيف باقي الصوص ونقطعها قطع متساويه
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/sa/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/9469578






التعليقات (8)