رول ايس كريم اوريو
الخطوات
- 1
اول خطوة هنضيف كريمة الخفق وعليها بودرة الكريم شانتيه وهنضربهم كويس جداا بمضرب البيض الكهربا لغاية مايبقي كريمة شانتيه تقيلة
- 2
تاني خطوة هنضيف عليها نص علبة اللبن المكثف المحلي وهنفتح 4 باكيت من الاوريو وهنفرغ الكريمة اللي جوة الاوريو وهنضعها فوق الكريمة واللبن المكثف وهنكمل ضرب بمضرب الكهربا
- 3
بعد كدة هنفتح 2 باكيت من الاوريو وهنكسرهم وهنضيفهم مع خليط الايس كريم ونقلبهم كويس وهنفتح أكياس الثلاجة اللي هي اكياس السندوتشات هنفتح كيسين ونفرغ خليط الايس كريم فيهم وهنلفهم كويس وبعدين هنضع عليهم الورق الفويل ونلف كويس جدااا على شكل رول ونقفلهم كويس جدااا من الأطراف وهندخلهم الفريزر ليلة كاملة
- 4
اخر خطوة هنطحن البسكوت اللي فرغنا منه الكريمة هنطحنه في الكبة وبعدين هنبطن بيه رول الايس كريم بعد مايخرج من الفريزر وبألف هنا 💓
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/9692384




التعليقات