كيك التمر والنسكافية والكاكاو والقرفة بالشوفان كيك دايت للفطار 🍮

كيك التمر والنسكافية والكاكاو والقرفة بالشوفان كيك دايت للفطار 🍮
الخطوات
- 1
بنحط معجون التمر واللبن مع بعض ونقلبهم في بعض وندخلهم فرن حرارتة ١٢٠ونشغل عليه النار حتى يتجانسوا مع بعض بتحطيهم في طاجن صغير ولما بتطليعهم لما يتجانسوا تحطلهم الدقيق والبيكنج صودا والنسكافية بلاك والكاكاو والقرفة وتفضلي تقلبي حتى يتجانسواكلهم مع بعض وتبقي العجينة مع بعضها حاجة واحد ة
- 2
وندهن القالب بلفرشة زيت على خفيف ونرش رشة دقيق في جوانب القالب الالمونيوم ونحط الكيك فية وندخلة الفرن ونشغل عليه الفرن ونسيبة لمدة 10 دقائق بلكتير ثلث ساعة وطبعاكنا مشغلين الفرن قبل كدا وشغلناه عقبال مانخلص 😘😍🍮
- 3
وطبعا وسطنا النار بعد كدا واستنيت شوية وشغلت الشواية لمدة ٥دقايق 🍮😘😍وطفيناها وعلينا سنة النار على الكيكة واستوت على طول اقسم بالله طلعت تحفة بجد 😘😍
- 4
كيكة سهلة ولذيذة وتنفع للفطار الدايت مع كوب نسكافيه تحفة 😘😍اراكم قريبا في وصفات احلى واروع وفي صحة دائمة اختكم دودي 😘😍👌👍🍮
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها



التعليقات