الخطوات
- 1
اعملي الشربات وسبيه يبرد
- 2
اجيب حاله و أحط فيها ٣ معالق كبار نشا مع نصف كيلو لبن بارد و اقلب لحد ما يدوب و ارفعه علي النار لحد ما السمك بتاعه يتقل أحط علبه القشطه و اقلب لحد ما تذوب و اقفل عليه
- 3
اجيب بوله و افتفت فيها الكنافه واحط عليها كوب السمنه و نصف كوب السكر و افركها ب أيدي كلها في بعض
- 4
اجيب صنيه و ادهنها سمنه و أحط فيها نصف الكنافه واضغطى عليها جامد وانتى بتضغطى اعمليلها حرف كده عالصنيه لفوق علشان لما تحطى الحشو ميخرجش وبعدين حطى الحشو كله وبعدين باقى الكنافه ومتضغطيش ع الوش جامد علشان الحشو ميطلعش ضغطه خفيفه كده
- 5
وادهنى الوش سمنه ودخليها الفرن فى الرف اللى فى النص درجه حرارة 200 اول ما تاخد لون خرجيها واسقيها شوية شربات وبعدين اقلبيها وحطى شربات برضو وبس كده😁
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/12424103







التعليقات (2)