الخطوات
- 1
بعمل الكراميل بحط طاسه على النار و فيها السكر و الماء و الليمون و اسيبها لحد ما تتكرمل و اشيل الطاسه من على البوتجاز و اصبها في الصينية
- 2
بجيب الخلاط و احط فيه البيض و اللبن و السكر والفانيليا و بعد ما اضربها كويس افضيها على الكراميل اللي في الصينية بتاعتي
- 3
احط الصينية في صينية تاني اكبر منها و احط جوها ربع كوب خل علشان الصينية بتاعتي مش تغمق و احط ماء مغلية لحد ما توصل لنصف الصينية التانيه علشان لما الماء تغلي في الفرن متخشش جوه صينية الكريم كراميل
- 4
ادخلها الفرن على درجه حراره ١٨٠ من تحت بس و اسيبها ساعة
- 5
ملحوظه لو عايزه تزودي الكمية قصاد كل ٢ بيضة كوب لبن
- 6
وبالف هنا❤️🤗
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/12882003






التعليقات (7)