الأرز باللبن بطريقة اخرى
احلى ارز باللبن بدون فانيلا زي المحلات بظبط واحلي 👌
الخطوات
- 1
يسلق الأرز بدون غسيل في 4 أكواب مياه
- 2
و اول ما يشرب المياه انزل باللبن الساخن عليه واغطي الحله لمده نصف ساعة
- 3
بعد ساعة ارفع الغطاء وأضيف القشطة وكيس اللبن النيدو وكريمة الخفق والسكر (ادوبهم بالمضرب اليدوي لحد ما القشطة ما تسيح) على نار متوسطة
- 4
اول ما ياخذ غلوه أضيف ٢ ملعقه نشا كبيره ذايبه في نصف كوب ماء وأسيبه ياخذ غلوه كمان اقفل وأضيفه في الطبق وأسيبه يبرد بره الثلاجة نهائي وبعدين أحطه داخل الثلاجة وبالف هنا 🤗 ملحوظة الصور دي قبل ما يدخل الثلاجة كمان ويعمل وجه😉 و آخر صوره بعد الثلاجة 🤗👌
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/25757800







التعليقات