طبقات بسكويت وكراميل وكريمه

Hend M Halol @cook_7474790
طبقات بسكويت وكراميل وكريمه
الخطوات
- 1
الطبقه الأولي نضع البسكويت والزبده في الكيتشن ونطحنهم كويس جداً يكون ناعم زى الرمل ونحط عليهم الماء ونضربهم تاني نص ضربه ونفردهم في صينيه البيركس (صينية زجاجية)
- 2
الطبقه الثانيه نجيب حله نحط السكر على النار لحد ما السكر كله يسيح ونحط الزبده وبعدين نذوب النشا والكريم شانتيه في اللبن ونحطهم على الكراميل ونقلب كويس بالمضرب اليدوي عشان متكلكعش وننزلها على البسكويت ونفردها عليها
- 3
الطبقه الثالثه نجيب بوله نحط الكيسين الكريمه ونضيف شويه بشويه اللبن ونضربهم بالمضرب الكهربائي حتى يكون قوام حلو ماسك نفسه ونفرده على الصينيه فوق الكراميل نحط صوص كراميل ونرش الشوكولاته المبشوره وتقدم وبالهنا والشفا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/6829785







التعليقات