الخطوات
- 1
هنحط الملوخية المتخرطة في حلة وعليها المرقة حبة بحبة ونفضل ندوب لحد منوصل لقوام الملوخية الي هو متكونش الشوربة فيه كتيرة ونخلي الملوخية سيسة لا لاهو تقيل ولاخفيف
- 2
بعد كدة نحطها ع النار وعليها حبة توم مهروسين مش كتير اد فصين تلاتة كدة وهم نايين ومنخليهاش تغلي او تفور وحذاااااااااااااااااااااري تغطيها في الخطوة ديه لانها هتسقط في قعر الحلة وتبقي عبارة عن شوربة
- 3
الطشة بقي هنحط معلقة السمنة في الطاسة تسيح وبعد كدة نحط التوم الباقى وعليه معلقتين الكسبرة والملح والسكر ومرقة دجاج والتومة مش تتحرق يدوب تدبل بس وبالهنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/930383




التعليقات