عاشوراء بالكريم كراميل
جديدة وكريمى ووش مكرمل تحفة
الخطوات
- 1
نقيت الغلة وغسلتها جيدا ونقعتها ٣ ساعات
- 2
صفيتها وغطتها بلتر من الماء المغلى وتغلى ربع ساعة عالنار ونطفى ونغطيها ونتركها تبرد وتفشر
- 3
ضيفت السكر والكريم كراميل البودر والصوص اللى معاه والحليب ودوبت عالبارد
- 4
رفعتها عالنار مع التقليب حتى تغلى وضربتها بالهاند بلندر نص ضربة
- 5
دوبت النشا مع الكريم شانتيه والمية وضيفتها وقلبت حتى تغلى مع مية الورد
- 6
صبتها فى اطباق وتركتها تهدى حتى تعمل قشرة عالوش
- 7
وزعت السكر عالوش
- 8
دخلتها تحت الشواية حتى تاخد وش ويتكرمل السكر،وتبرد وتقدم بالهنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/26146995













التعليقات (2)