حلا النسكافيه البارد
الخطوات
- 1
حله على النار اضع اللبن والنشا واقلب علي البارد
- 2
بعد كده اشغل النار واضيف السكر والفانيليا
- 3
اول لما يبقي اللبن دافي هنزل النسكافية والكاكاو
- 4
بعد مايدوب هنزل الشيكولاتة وبعد ما فكت الشيكولاتة وغلي لحظت القوام سائل خالص فضفت م ك ممسوحه نشا مدوبه في معلقة مياه
- 5
وده القوام المطلوب ولازم نعمل حساب انها لما تبرد هتمسك اكتر واحنا مش عاوزينها متماسكه اوي حتي بعد التبريد
- 6
هجيب الطاجن بتاعي واعمل طبقات بسكوت مع المهلبية
- 7
مهم جدا اخر طبقه تكون المهلبية وزينتها بقطع البسكوت والنسكافيه مش قادره اوصفلكو الطعم عامل إيه حكايه 😍 إللي حابب يشوفها فيديو موجوده في قناتي إسمها اكلات علي كيفك
النصائح
الناس إللي عندها مشكله من الكافيين كتير تكتفي بمعلقه او معلقتين نسكافية خصوصا لو نوعه قوي
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/26168053




















التعليقات (4)
تسلم إيدك حبيبتي 😘😍