الخطوات
- 1
في بوله على جنب نضع الخميره والسكر وننزل عليهم بالماء الدافىء ونقلبهم ونتركهم حتى تتخمر
- 2
في طبق كبير نضع الدقيق والبيكنج بودر والملح ونقلبهم
- 3
بعد تختمر العجينه ننزل بيها على الدقيق ونقلب ونضيف الحليب بالتدريج
- 4
ونعجن جيداً جداً وننزل بالزيت ونكمل عجن حتى تتكون عجينه طريه نتركها ترتاح وتتخمر ساعة
- 5
بعدها نكون حضرنا الحشوات بتاعتنا (حشيت زعتر وزيت وسماق معا وجبنه وموزاريلا معا وزعتر وجبنه معا) الحشوات ذى ماتحبي
- 6
نفرد العجينه وبالكل اللي نحبه نقطعه ونحشيه ونسيبها ترتاح في صينيه عشر دقائق نكون بنسخن الفرن وقتها
- 7
للوجه صفار بيضه ومعلقه خل ونقلبهم وندهن الوجه ونحط سمسم او حبه البركه وندخلها الفرن
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/ae/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/12216659





التعليقات (3)