قرص الأفران الناشفة (سادة)

نَارِيمَان @_JNARY98
قرص سهلة للفطار او العشا مع جبنة قديمة وكباية شاي 🍵🥨
قرص الأفران الناشفة (سادة)
قرص سهلة للفطار او العشا مع جبنة قديمة وكباية شاي 🍵🥨
الخطوات
- 1
هنحط الخميرة علي والسكر في كوباية ماية دافية لحد م تتخمر
- 2
هننزل بالمواد الجافة علي بعض وبعدها انزل عليها بالخميرة المتخمرة واعجن
- 3
انزل واحدة واحدة بالماية الدافية واعجن بعدين ننزل بالسمن والزيت ونكمل عجن لحد م العجينة تبطل تلزق في ايدي وتمسك واغطيها واسيبها تتخمر ساعة
- 4
هنقطع العجينة لكور صغيرة متساوية وابدا افردها وارصها في صينية مدهونة زيت وامسحها من عالوش ب سمنة تدخل الفرن علي درجة حرارة ١٨٠ ولم تطلع نغطيها ب فوطة او قماشة وبس كدا بالف هناا 🩷
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/25110954



التعليقات