الخطوات
- 1
نضع اللبن مع الخميره والسكر ونقلب جيداً حتى يتفاعلوا ثم نضع البيضه ثم السمن ونقلب ونضع ذرة فانيليا
- 2
ثم نضع الدقيق المنخول مع ذرة الملح ونصف ملعقة صغيرة بيكنج باودر ولو احتاجنا دقيق نزود لحد ما العجينه تبقى طريه ومبتلزقش
- 3
نخليها تختمر ساعة وبعدين نفردها مثلث ونفرد الحشوه جواها ونلفها اسطوانه ونقطعها حسب الرغبه ونضغط عليها ونضعها في صينيه مدهونه ونتركها تختمر ساعة تاني وندخلها فرن 180 لمدة 30دقيقه
- 4
ونكون حضرنا الصوص الجبنة عالذبده عالسكر على اللبن ونخلطهم ونقلبهم على نار هاديه حتى يتجانسوا واول ماتطلع من الفرن نضع الصوص ونزينها بالشوكولا او الكراميل وبالهنا والشفا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/10338638






التعليقات