بسبوسة بحلوى الفرميسال
الخطوات
- 1
اول خطوة في حلة هنحط الماء والسكر وعليهم اليمونة ونحط الشربات على النار يغلي لحد مانخلص البسبوسة
- 2
هنحط السميد والسكر وجوز الهند ونقلب المكونات الجافة مع بعض كويس وبعدين ننزل كباية السمنة السايحة ونبث الخليط بايدنا لحد مايتشرب كل السمنة وبعدين نضيف علبتين الزبادي ونعجن الخليط كويس
- 3
هنجيب الصينية وندهنها سمنة او زيت وننزل بخليط البسبوسة ونوزعه عالصنية ونفرد كويس وبعد كده نرش الفورماسيل من على الوجه نص ملون ونص بني او ممكن تستغني عنها لو مش عايزة تحطي
- 4
هنسخن الفرن على ٢٠٠ وندخلها عالشبكة لمدة نص ساعة بعد كده نشغل الشواية تأخذ لون ونطلعها على طول يكون الشربات بارد نسقيها وهي ساخنة ونسبها لما تبرد خالص وبعد كده نقطعها وبالف هنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/11174551




التعليقات (3)