الخطوات
- 1
تنقع اوراك الدجاج في ماء و خل و دقيق لمدة نصف ساعة ثم تغسل و تصفى
- 2
نخلط مكونات التتبيلة و نضع الدجاج داخلها و نتركها ساعة
- 3
نضع جريل او طاسة على النار العالية و نضع قليل من الزيت نتركها حتى تسخن جيدا
- 4
نضع اوراك الدجاج و نظل نقلبها على كل وجه خمس دقائق حتى تمام النضج
- 5
في نفس الطاسة او الجريل نضع الفلفل و البصل يتشوحوا فقط و نطلعهم نص تسوية عشان ميفقدوش لونهم و يظلوا كرانشي
- 6
في صحن واسع نضع البصل و الفلفل و نرص فوقهم قطع الدجاج و ممكن رشة بقدونس من اعلى و تقدم بالهنا و الشفا
- 7
ميزة الطريقة دي مش محتاجه اسياخ خشبية و مش محتاجة تقطعي الدجاج قطع صغيرة و بتفضل جوسي و طرية جدا من جوا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/13878232





التعليقات