الخطوات
- 1
في طاسة هنحط السكر والماء والسمنة مع بعض ونضعهم على النار نقلبهم لحد ما السكر يذوب
- 2
- 3
ثم ننزل عليهم بكوب اللبن البودرة ونقلب على نار متوسطة
- 4
وفي في التقليب اول ما تبدا تتكون عجينة ننزل عليها برشة الفانيليا ونقلب تاني لحد ما تتكون عجينة متماسكة
- 5
هنقسم العجينة نصفين نص نشيله والنص التاني هنحط عليه جيل الفراولة ونقلب لحد ما اللون يكون احمر ونكور النصفين لكورات
- 6
هنأخذ العجينة الاولى البيضة نبططها ثم نحط عليها العجينة الحمرا ونقفلها كويس ونلفها كورة ثم نرش عليها لبن بودرة او جوز هند
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/15696204

















التعليقات (2)