حلوا دارچینی
@Ashoori
مراحل تهیه
- 1
اول شربت رو درست کنید:
آب، شکر، گلاب و زعفران دم کرده را روی حرارت می گذاریم تا شکر حل شود.حدود ۱۰ دقیقه با شعله کم گذاشتم بجوشد
و در بین جوشیدن شهد آرد رو تفت دادم. - 2
آرد را بدون روغن در تابه تفت می دهیم تا جایی که خامی آن گرفته شود. مدام هم بزنید. میزان تفت دادن آن به ذائقه شماست. در آخر به آرد پودر دارچین اضافه کنید.
- 3
به آرد تفت داده شده روغن را افزوده و هم می زنیم تا تمامی آرد به خورد روغن برود.
در مورد مقدار روغن بخوام بگم اول نصف پیمانه بریزید اگر دیدید هنوز سفته کمی دیگر اضافه کنید.
توجه کنید روغن حلوا کم باشه،بافت حلوا سفت میشه. - 4
کمی که تفت خورد، شربت را طی ۳ مرحله می افزاییم. با سرعت بالا هم می زنیم. تا جایی که حلوا در ماهیتابه جمع شود و حالت حلوا بگیرد. زیادی لازم نیست تفت بدید همینکه جمع شد شعله رو خاموش کنید ،زیادی تفت دادن حلوا روسفت میکنه.نوش جان
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر





نظرات (41)