الكبده الاسكندراني 🍃

أم حمزة وكريم @om_hamza
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد
الكبده بطريقه جميله وطعم مميز
على طريقة الجميلة Yoya Ahmed@
الكبده الاسكندراني 🍃
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد
الكبده بطريقه جميله وطعم مميز
على طريقة الجميلة Yoya Ahmed@
الخطوات
- 1
نغسل الكبدة بعد نقعها في الخل ربع ساعة تحت الحنفيه في مصفاه ونقطعها مكعبات
- 2
نسخن الزيت كويس على نار عاليه وننزل بالكبده في طاسه واسعه نوزعها جوا الطاسه وننتظر دقيقه
- 3
ننزل بالثوم ونقلب ثم الفلفل الاسود والتوابل والفلفل الاخضر ونقلب ثم الطماطم ونقلب ثم الملح ونقلب ونغطيها شويه ونهدى النار حتى التسويه وبالهنا والشفا 🌷
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/15878991



التعليقات (4)