كيك شوكولاتة بصوص الشوكولاتة والفارميسيل 😋😋

Yoyo Ahmed @cook_25921736
كيك شوكولاتة بصوص الشوكولاتة والفارميسيل 😋😋
الخطوات
- 1
اضربي في الخلاط البيض مع السكر واللبن والزيت ومحسن الكيك والفانيليا واضربي فيهم ٥ دقائق
- 2
هاتي طبق ضعي فيه الدقيق والكاكو والبيكنج بودر
- 3
انزلي بالنقادير السائله على الدقيق وقلبي براحه علشان ميخرجش منها الهواء
- 4
الفرن تكوني نشغله عليه قبل ما تبتدي في الكيك
- 5
هاتي صينية وادهنها بالزيت وضعي الخليط واتركيها في الفرن لحد ما تستوي
- 6
لما تستوي اتركيها تبرد وضعي عليها صوص الشوكولاتة النوتيلا وشكلي عليها بصوص شوكولاته البيضاء السائح على بخار ماء ثم ضعي الفورمايسيل وبالف هنا
كلمات ذات صلة
وصفات مشابهة
وصفات ننصحك بمشاهدتها
https://cookpad.wasmer.app/eg/%D9%88%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AA/15897577



التعليقات