مراحل تهیه
- 1
ابتدا بذارید شیر داخل یه قابلمه گرم بشه بعد داخلش شکر بریزید وهم بزنید تا شکر حل بشه واونو به داخل یه ظرف بزرگتر انتقال بدید
- 2
درقابلمه کوچیک دیگه ای روغن رو بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم بشه وذوب بشه از روغن مایع ترجیحا استفاده نکنید چون کلوچه تون بعدا خشک میشه وقتی روغن گرم شد بهش دو قاشق مرباخوری زردچوبه اضافه کنید وزردچوبه رو کمی تفت بدید تا رنگش باز بشه و بعد به شیر وشکر اضافه کنید
- 3
ودراخر ادویه های دیگه رو بنا به ذائقه تون اضافه کنید مثلا من یه قاشق غذاخوری سیاه دونه ریختم یا حتی بعضی ها سیاه دونه رو آسیاب میکنن تا دیده نشه یه قاشق مرباخوری بکینگ پودر کمی وانیل یه قاشق مرباخوری پودر هل نصف قاشق مرباخوری پودر دارچین ومن کمی زیره هم آسیاب کردم وداخلش ریختم اینا همه دل بخواهه میتونید کم وزیاد کنید ولی تا حد امکان حذف نکنید
- 4
حالا خمیر مایه رو داخلمقداری آب گرم با دست حلش کنید میتونید از پودر خمیر مایه فوری هم استفاده کنید در حدود دو قاشق غذاخوری ولی خمیر مایه تر بهتر جواب میده
- 5
حالا یه خمیر دارید وحسابی ورز بدید حواستون باشه خیلی شل وخیلی سفت نباشه خیلی بهش آرد اضافه نکنید که خشک بشه واگه سفت بود کمی شیر بریزید اصل خمیر این کلوچه رو به سفتیه ولی سفتی زیاد هم نمیذاره خمیر ور بیاد
- 6
خمیر رو با سلفون داخل همون ظرف بزرگ که درستش کردید بذارید وروشو سلفون بکشید به مدت سه تا چهارساعت یه جای گرم بذارید وروشو پتو بندازید
- 7
بعد از اینکه دیدید خمیر پف کرده وحجمش زیاد شده یه تکه ازش جدا کنید باید داخلش حباب حباب شده باشه حالا آماده است دوباره ورز بدید و روی تخته کار پهن کنید به ضخامت یک سانت و به شکل دلخواه برش بدید وروش حتما چند با چنگال بزنید تا پخت کلوچه بهتر بشه وداخل فر بپزید من با دمای ۱۵۰درجه گذاشتم زیرش که پخت روشو هم گریل ر وشن کردم بعد از اینکه پخت از دما کمی افتاد داخل پلاستیک بدارید تا نرم بمونه
کلمات کلیدی
دستورهای مشابه
دستورهای پیشنهادی بیشتر




نظرات (7)